Miten myyt ilman, että tuputat?



Suosittelu kaiken a ja o. 

Moni puhuu suosittelusta nykyään. Itse olen käynyt pohjalla ja aloittanut tuputtamisella. Eikä se todellakaan johtanut mihinkään. Nykyään itse suosittelen eli voin täysin seisoa tuotteiden takana joita myyn, koska minulla on kokemusta niistä.



Jos sinulla ei ole kokemusta tuotteista joita myyt ja et ole opiskellut niistä mitään niin miten ihmeessä voit suositella niitä? Et mitenkään. Toki jokainen oppii pikku hiljaa ja itsekin kouluttaudun tuotteiden parissa ilmaisten koulutusten kautta. Jos en tiedä johonkin vastausta niin kysyn heiltä jotka ovat käyttäneet tai myyneet tuotteita pidempään.

Suositteluun on monia tapoja ja oikean löytäminen saattaa viedä aikaa. Kun joku suosittelee jollekin niin tämä suosittelee eteenpäin ja tästä syntyy suosittelun ketjureaktio. Mutta yleensä suosittelun alkava pää olet sinä itse. Käytä itse ja totea hyväksi ja myy/suosittele vasta sitten.

Karsi elämästäsi pois ihmisiä jotka eivät tuo elämääsi valoa, miksi heitä pitäisi pitää elämässäsi jos heistä on vain sinulle itsellesi harmia?

Negatiivisuus

Jos joku on sinun tuotteita tai asioita vastaan älä ala taistoon hänen kanssaan, kulutat vain turhaa energiaa siihen kun voit käyttää sen energian johonkin muuhun. Nämä ihmiset ovat yleensä kateellisia tai näitä "hankalia asiakkaita" vaikka eivät olisikaan asiakkaitasi, koska joskus tulevaisuudessa he saattavat syödä sanansa ja olla asiakkaitasi tai tulevia liikekumppaneitasi.

Älä ota itseesi negatiivisista kommenteista vaan saa niistä positiivista energiaa itseesi ja työhösi mitä teet, käännä ne aina voitoksesi! Karsi elämästäsi pois ihmisiä jotka eivät tuo elämääsi valoa, miksi heitä pitäisi pitää elämässäsi jos heistä on vain sinulle itsellesi harmia?

Jos sinulla ei ole kokemusta jostakin tuotteesta/palvelusta älä aseta sitä negatiiviseen varjoon heti ja kerro mielipidettäsi asiasta, koska edelleen sinulla pitää olla oma kokemus ennen kuin lyttäät mitään. Se mitä kuulet kaverilta, tutulta jne... on ehkä hänen kokemuksensa tai hän on kuullut sen joltain. Sinun kokemuksesi voi olla mistä tahansa asiasta täysin erilainen, sillä jokainen on yksilö.
Tarjoa asiakkaalle apua/ratkaisua tai kokonaisuutta hänen ongelmaansa, olipa kyseessä mikä tahansa ongelma.

Tarjoa vain sitä mitä asiakas tarvitsee

Jokainen yrittäjä rakastaa palveluitaan/tuotteitaan, mutta älä tuputa niitä asiakkaalle. Vaikka tiedät palvelun/tuotteen valmistuksesta ja sisällöstä älä sylkäise niitä kerralla asiakkaan päälle. Anna asiakkaan kysyä ja kerro pieninä palasina tietoa. Näin molemmat pysyy perillä palvelusta/tuotteesta.

Älä tarjoa tuotetta sanoin: "Osta tästä tuote X" tai "osta tämä tuote se auttaa siihen ja siihen." Listaa voisi jatkaa loputtomiin... Tarjoa asiakkaalle apua/ratkaisua tai kokonaisuutta hänen ongelmaansa, olipa kyseessä mikä tahansa ongelma.


Jos tykkäsit tästä postauksesta jaathan eteenpäin, kiitos!

Ei kommentteja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...